Åbro Bryggeri / Food & Beverage
Kund
Åbro Bryggeri
Kund sedan
2021
Lösningar
Infor CloudSuite
Intro
Sedan 1998 körde Åbro en äldre version av ett mindre svenskt affärssystem. Systemet som var anpassat efter Åbros verksamhet och behov från 80-90-talet, var inte längre den plattform som bolaget kunde få bra systemstöd och bygga framtidens lösningar på. Åbro efterfrågade ett nytt IT stöd som både kunde stötta dagens affärsprocesser, men som även kunde möjliggöra framtida affärsutveckling och digitaliseringsresan. Bolaget vill lägga sin tid och kraft på affärsutveckling och inte på teknik.
Case
I samband med ett projekt såg Åbro stor potential att även effektivisera och utveckla sina affärsprocesser, införa fler mobila lösningar, förbättra integrationsmöjligheterna och får en förbättrad ekonomisk kontroll och uppföljning. Valet föll på Infor Cloudsuite Food & Beverages, med mycket bra funktionell match som systemstöd för Åbros verksamhet. Åbro valde även Medius som facturascanningslösning och Click & Decide som BI verktyg.
Viktigt i Åbros beslutsprocess för nytt ERP var självklart systemets funktionella träffbild. Men lika viktigt för Åbro var partnerskapet med tilltänkt implementationspartner och konsultteamets kompetens, branschkunskap och förtroende de ingav. Åbro sökte en samarbetspartner med förståelse för bryggeribranschen (F&B), som kunde vara rådgörande, proaktiv och som kunde guida Åbros projektteam genom hela projektet.
Vi efterfrågade en branschanpassad helhetslösning i stället för fristående digitala öar. Drivkraften att byta system bottnade i önskan om ökad driftsäkerhet och kostnadsbesparingar. Men framför allt var drivkraften till ERP byte, de möjligheter ett modernt affärssystem kunde ge oss på Åbro för att nå våra tillväxtmål.
Elvenite offererade ett initialt Proof-Of-Concept upplägg, tillsammans med Åbros och Elvenites tilltänkta projektteam. Under ett antal veckors gemensamma workshops, kunde teamet köra igenom de viktigaste affärsprocesserna tillsammans i systemet och samtidigt lära känna de tilltänkta teamen.
Vi har nu ett system anpassat för framtiden, som möjliggör affärsutveckling och inte minst möjligheten att samarbeta ännu närmare med våra kunder. Då Infors lösning körs i molnet förenklar det för ITsidan där vi slipper ha hårdvara på plats. Uppdateringar sker löpande och programmet utvecklas, så även för vår bransch ser vi mölnet som framtiden för att förenkla vardagen.