Kundcase

Butikslösningen som gör det enklare för butikspersonal att lägga sin order

Butikslösningen som gör det enklare för butikspersonal att lägga sin order

Att lägga en förhandsorder innebär att personalen i en livsmedelsbutik beställer varor i förväg för att säkerställa tillgången av varor som beräknas säljas under en specifik period. För att förenkla och förbättra den här beställningsprocessen har vi utvecklat en lösning i ett verktyg som vi kallar CVRS – Coop Värmland Retail System.

BI carveout – en digital flytt

BI carveout – en digital flytt

När bolag säljer av delar av sin verksamhet som startas upp i egen ny regi så innebär det inte bara att verksamheten gör en fysisk flytt. Verksamheten behöver också flytta digitalt – och det låter säkert enklare än det faktiskt är i praktiken.

3PL, Tredjepartslager – ett genidrag

3PL, Tredjepartslager – ett genidrag

Förr hade alla grossister ett eget lager och egna lagermedarbetare.  Kunden ringde in sin order till en säljare som skickade den vidare till en printer på lagret.  Beställningar plockades en i taget och ställdes på företagets egen lastbil, som ofta såg ut som den...