Kundcase
Butikslösningen som gör det enklare för butikspersonal att lägga sin order
Att lägga en förhandsorder innebär att personalen i en livsmedelsbutik beställer varor i förväg för att säkerställa tillgången av varor som beräknas säljas under en specifik period. För att förenkla och förbättra den här beställningsprocessen har vi utvecklat en lösning i ett verktyg som vi kallar CVRS – Coop Värmland Retail System.
BI carveout – en digital flytt
När bolag säljer av delar av sin verksamhet som startas upp i egen ny regi så innebär det inte bara att verksamheten gör en fysisk flytt. Verksamheten behöver också flytta digitalt – och det låter säkert enklare än det faktiskt är i praktiken.
Så tar du reda på hur din produkt säljs i matvarubutiken
Som livsmedelsproducent har du bra koll på hur mycket av dina varor som säljs i detaljhandeln. Men data om HUR dina produkter säljs är ofta bristfällig.
Norgesmøllene AS, en del av Cernova, flyttar till molnet med hjälp av Elvenite och Infor
Ägaren av Norges största mjölkoncern flyttar fram positionerna inom Industri 4.0 med Infor CloudSuite Food & Beverage.Oslo, Norge - 10 maj 2021 - Elvenite, livsmedelsindustrins digitaliseringsspecialister och allianspartner Infor, meddelade idag att Norgesmøllene...
Agil projektledning – från beslut till fyra nya butiker på 14 veckor.
Det låter nästan omöjligt när man tänker på det, att man skulle kunna gå från att fatta ett beslut till att ha öppnat 4 helt nya butiker, på bara 14 veckor... Men det är fullt möjligt, vi har gjort det. I höstas projektledde Elvenite ett omställningsprojekt för Coop...
New Digital Assistant Saves Store Staff Several Seconds. Each Minute!
When Gullan Andersson, Store Manager at Coop Koppom opens up her grocery store at the beginning of every day, the first thing she grabs is a hot cup of coffee. The second thing is a small digital assistant. The digital assistant is one of the most important tools for...
Så utvecklar Kavli sin verksamhet med automatisk effektivitetsmätning
KUNDCASE KUND: KavliHösten 2016 genomförde Kavli en intern analys av koncernens alla fabriker. Fokus var på att identifiera förbättringspotentialer i leverantörskedjan. Resultatet blev en rapport som dokumenterade 54 olika förbättringsprojekt. För att synliggöra...
Visualisering av affärsdata minskar svinn och ökar engagemanget hos Bakehuset
Visualisering av affärsdata minskar svinn och ökar engagemanget hos Bakehuset Sedan de implementerade QlikView har livet blivit enklare för Norges största Bageri, Bakehuset. Produktionsplaneringen och val av både leverantörer och råvaror förenklats. Lagersaldot är...
3PL, Tredjepartslager – ett genidrag
Förr hade alla grossister ett eget lager och egna lagermedarbetare. Kunden ringde in sin order till en säljare som skickade den vidare till en printer på lagret. Beställningar plockades en i taget och ställdes på företagets egen lastbil, som ofta såg ut som den...
Varför hål i hyllan uppstår och hur du minimerar dem med smart lagerstyrning
När Coop Värmlands citybutik stänger för dagen behöver ingen anställd grubbla över ifall det kommer finnas tillräckligt med lättmjölk i butiken kommande dag. Tack vare duktiga medarbetare och ett system för smart lagerstyrning. HUR MYCKET KOSTAR HÅL I HYLLAN? ”Hål i...