COOP VÄRMLAND VÄLJER ATT FORTSÄTTA MED ELVENITE SOM STRATEGISK PARTNER

Elvenite har i många år jobbat med Coop Värmland och 2017 fördjupades samarbetet till ett partnerskap med IT-avdelningen och frågor som berör varuförsörjningen till butikerna. Nu har Coop Värmland valt att förlänga samarbetet med ett nytt avtal som löper fram till och med 2025.

– Vi ska stärka vår position på marknaden. En viktig del i detta arbete är att säkerställa en hållbar och säker varuförsörjning till våra butiker. Detaljhandeln är idag i en stor omvälvning och därför är det är viktigt för oss att säkerställa bästa möjliga service till våra butiker, både fysiskt och online, när det gäller varuförsörjning, teknik och data, säger Anneli Borg Lundgren, VD för Coop Värmland.

Samarbete och partnerskap

Bägga parterna är nöjda med samarbetet:

– Vi har under lång tid haft ett bra samarbete med Elvenite. Deras digitala och tekniska kompetens stämmer väl in på de krav som vi har på våra samarbetspartners, menar Anneli Borg Lundgren.

– Vi är stolta och glada över att Coop Värmland valt oss som digital strategisk Partner. Våra erfarenheter inom livsmedelsindustrin och detaljhandeln i kombination med teknisk expertis inom affärssystem och datadrivna beslut gör att vi tillsammans med Coop Värmland alltid har fokus på det värde vi vill skapa ute hos butikerna. Vi har haft ett otroligt fint samarbete under många år och ser fram emot en fortsatt spännande utveckling i vårt strategiska samarbete, avlutar Åsa Klevmarken, vice VD på Elvenite

Coop & Elvenite
Bild; f.v; Mathias Dyhberg, VD Elvenite, Håkan Thorell ordförande Coop Värmland, Anneli Borg Lundgren, VD Coop Värmland och Åsa Klevmarken Elvenite.

NYHETER. INSIKTER. KÄRLEK.

Elvenite och Lantmännen vinner Årets Affärssystemsprojekt

Elvenite och Lantmännen har tilldelats utmärkelsen för årets affärssystemsprojekt som varje år delas ut på Forum Affärssystem & HR i Göteborg av Herbert Nathan & CO. Projektet som prisats är Lantmännen Agroetanol – Division Energi som med hjälp av Elvenite har implementerat Infor M3.

Varför expertis + domänkunskap + teknik = framgång

Förr var IT-avdelningens främsta och viktigaste uppgift att se till att skrivaren fungerade. Men med åren har IT-avdelningens roll förändrats. Den snabba utvecklingen av data och teknik har visat att IT har en allt viktigare del i organisationers framgång. IT kan till och med idag ha en central roll i att vägleda företaget till att utvecklas och skapa vinst.