COOP VÄRMLAND VÄLJER ATT FORTSÄTTA MED ELVENITE SOM STRATEGISK PARTNER

Elvenite har i många år jobbat med Coop Värmland och 2017 fördjupades samarbetet till ett partnerskap med IT-avdelningen och frågor som berör varuförsörjningen till butikerna. Nu har Coop Värmland valt att förlänga samarbetet med ett nytt avtal som löper fram till och med 2025.

– Vi ska stärka vår position på marknaden. En viktig del i detta arbete är att säkerställa en hållbar och säker varuförsörjning till våra butiker. Detaljhandeln är idag i en stor omvälvning och därför är det är viktigt för oss att säkerställa bästa möjliga service till våra butiker, både fysiskt och online, när det gäller varuförsörjning, teknik och data, säger Anneli Borg Lundgren, VD för Coop Värmland.

Samarbete och partnerskap

Bägga parterna är nöjda med samarbetet:

– Vi har under lång tid haft ett bra samarbete med Elvenite. Deras digitala och tekniska kompetens stämmer väl in på de krav som vi har på våra samarbetspartners, menar Anneli Borg Lundgren.

– Vi är stolta och glada över att Coop Värmland valt oss som digital strategisk Partner. Våra erfarenheter inom livsmedelsindustrin och detaljhandeln i kombination med teknisk expertis inom affärssystem och datadrivna beslut gör att vi tillsammans med Coop Värmland alltid har fokus på det värde vi vill skapa ute hos butikerna. Vi har haft ett otroligt fint samarbete under många år och ser fram emot en fortsatt spännande utveckling i vårt strategiska samarbete, avlutar Åsa Klevmarken, vice VD på Elvenite

Coop & Elvenite
Bild; f.v; Mathias Dyhberg, VD Elvenite, Håkan Thorell ordförande Coop Värmland, Anneli Borg Lundgren, VD Coop Värmland och Åsa Klevmarken Elvenite.

NYHETER. INSIKTER. KÄRLEK.

Så minskar vi svinnet i butikernas bake-off – Med öppen data

Data används för att driva teknik som artificiell intelligens, affärsinsikter och prediktiv analys, precis som olja används för att driva maskiner. Och precis som olja blir mer värdefull när den raffineras, är data också mer värdefull när den bearbetas. Men där tar likheterna slut. För ju mer data som används, desto större värde får den.

read more
Vad är kannibalisering: Så räknar du med det i detaljhandeln

Vad är kannibalisering: Så räknar du med det i detaljhandeln

Begreppet kannibalisering är skrämmande inom detaljhandeln. Tar din nya produkt andelar från liknande kategorier? Eller om du öppnar en ny butik, kommer den att ta försäljning från en annan butik? För att verkligen kunna förutsäga hur det kommer att påverka dina befintliga butiker behöver vi mer än bara en magkänsla – vi behöver data.

read more
Explorativ dataanalys för bättre kohälsa och mjölkkvalitet 

Explorativ dataanalys för bättre kohälsa och mjölkkvalitet 

Eftersom den största delen av mjölkningen idag sker med hjälp av mjökrobotar kan detaljerad data ända ner på vardera ko samlas in. Datan berättar bl.a. om mjölkens kvalité och mängd. I det här projektet ville vi kika närmare på relationen mellan vad korna äter och vad de producerar. Närmare bestämt, ger vår kunds foder en mer näringsrik mjölk?

read more