ELVENITE ÖPPNAR NYTT KONTOR I GÖTEBORG!

Vi fortsätter att växa. Nu öppnar vi kontor i vackra Göteborg med planen att rekrytera flera nya medarbetare under 2022. Etableringen är ett led i vårt mål om att vara det självklara valet för digital transformation inom livsmedelsindustrin.

– Vi är mitt uppe i en stor omställning där alla företag behöver agera och nyttja den digitala transformationen för att på bästa sätt skapa en hållbar framtid för sin organisation, sina kunder och sina anställda. Vi tror att detta bäst sker genom att agera här och nu utifrån respektive kunds förutsättningar. Därför är det extremt viktigt att alla våra anställda drivs av att förstå kunden, dess verksamhet, utmaningar och mål för att på bästa sätt kunna utmana och leda dem mot sina mål med hjälp av teknik. Det känns fantastiskt roligt att vi nu har flera nya “Elveniter” i Göteborg, säger Mathias Dyberg, vd i Elvenite.

Vårt nya kontor finns på Första Långgatan 18. Kom gärna förbi på en kopp kaffe!

Elvenites nya kontor i Göteborg

Vårt nya kontor på Första Långgatan 18, välkommen!

NYHETER. INSIKTER. KÄRLEK.

Vad är kannibalisering: Så räknar du med det i detaljhandeln

Begreppet kannibalisering är skrämmande inom detaljhandeln. Tar din nya produkt andelar från liknande kategorier? Eller om du öppnar en ny butik, kommer den att ta försäljning från en annan butik? För att verkligen kunna förutsäga hur det kommer att påverka dina befintliga butiker behöver vi mer än bara en magkänsla – vi behöver data.

Explorativ dataanalys för bättre kohälsa och mjölkkvalitet

Eftersom den största delen av mjölkningen idag sker med hjälp av mjökrobotar kan detaljerad data ända ner på vardera ko samlas in. Datan berättar bl.a. om mjölkens kvalité och mängd. I det här projektet ville vi kika närmare på relationen mellan vad korna äter och vad de producerar. Närmare bestämt, ger vår kunds foder en mer näringsrik mjölk?

Automatiserad orderinmatning = Mer tid och mindre svinn

Skånemejerier tog hjälp av Elvenite för att automatisera den manuella orderinmatningen med hjälp av en robot. Idag sparar roboten ca 12 timmar i veckan, med en potential på 1,5 heltidstjänst när allt inom kort är helt klart.