ELVENITE ÖPPNAR NYTT KONTOR I GÖTEBORG!

Vi fortsätter att växa. Nu öppnar vi kontor i vackra Göteborg med planen att rekrytera flera nya medarbetare under 2022. Etableringen är ett led i vårt mål om att vara det självklara valet för digital transformation inom livsmedelsindustrin.

– Vi är mitt uppe i en stor omställning där alla företag behöver agera och nyttja den digitala transformationen för att på bästa sätt skapa en hållbar framtid för sin organisation, sina kunder och sina anställda. Vi tror att detta bäst sker genom att agera här och nu utifrån respektive kunds förutsättningar. Därför är det extremt viktigt att alla våra anställda drivs av att förstå kunden, dess verksamhet, utmaningar och mål för att på bästa sätt kunna utmana och leda dem mot sina mål med hjälp av teknik. Det känns fantastiskt roligt att vi nu har flera nya “Elveniter” i Göteborg, säger Mathias Dyberg, vd i Elvenite.

Vårt nya kontor finns på Första Långgatan 18. Kom gärna förbi på en kopp kaffe!

Elvenites nya kontor i Göteborg

Vårt nya kontor på Första Långgatan 18, välkommen!

NYHETER. INSIKTER. KÄRLEK.

Varför expertis + domänkunskap + teknik = framgång

Förr var IT-avdelningens främsta och viktigaste uppgift att se till att skrivaren fungerade. Men med åren har IT-avdelningens roll förändrats. Den snabba utvecklingen av data och teknik har visat att IT har en allt viktigare del i organisationers framgång. IT kan till och med idag ha en central roll i att vägleda företaget till att utvecklas och skapa vinst.

Myter och gamla sanningar om mat

Man ska inte bada när man har ätit. Det finns mikroskopiska plastkulor i lättmargarin. Ju mer mjölk en ko producerar, desto sämre kvalitet får den. All lingonsylt drygas ut med äppelmos. Mer än hälften av matens miljöpåverkan kommer från transporter. Att dricka mjölk ger dig starkare ben. Eller…?

Så minskar vi svinnet i butikernas bake-off – Med öppen data

Data används för att driva teknik som artificiell intelligens, affärsinsikter och prediktiv analys, precis som olja används för att driva maskiner. Och precis som olja blir mer värdefull när den raffineras, är data också mer värdefull när den bearbetas. Men där tar likheterna slut. För ju mer data som används, desto större värde får den.